کرونا در مرحله گردش؛ شفاخانه 20 بستر کوید_19 بامیان با کمبود ظرفیت روبروست

توسط مسعود اختیاری 16 خرداد, 1400 680 0

دفتر رسانه‌های والی بامیان اعلام کرده که ویروس کرونا در سطح این ولایت در حال گردش است و شفاخانه 20بستر کوید-19 نیز با کمبود ظرفیت مواجه است. 

در اعلامیه‌ای که این دفتر به روز یکشنبه، شانزدهم جوزا منتشر کرده آمده که مسئولان صحی ولایت بامیان این نگرانی‌ها را در نشست کمیته ولایتی مبارزه با کرونا مطرح کرده‌‎اند.

طبق اعلامیه، مسئولین معارف و دانشگاه بامیان از افزایش علایم کوید-19 در میان دانش‌آموزان و دانش‌جویان نیز خبر داده‌اند. 

در اعلامیه هم‌چنان آمده که اعلی رحمتی، والی بامیان به ریاست‌های شهرداری، صحت عامه و آمریت صنعت و تجارت هدایت داده که از مکان‌های عمومی همچون هوتل‌ها، حمام‎‌ها و سلمانی‌ها نظارت دوامدار کرده تا نکات صحی را رعایت کنند. 

در بخش دیگر از اعلامیه آمده که مسئولین صحت عامه و دفتر خدمات صحی آقاخان (AKHS) گفته‌اند که «ویروس کرونا در سطح ولایت بامیان در مرحله گردش قرار دارد و مبتلایان این ویروس از ظرفیت شفاخانه 20 بستر کوید- 19 بالا می‌باشد.»

در روز های اخیر مسئولان صحی بامیان از ثبت ده‌ها مورد مثبت کرونا در این ولایت خبر داده بودند. 

در همین حال با افزایش شیوع موج سوم کرونا، از امروز 16 جوزا، کارکنان خدمات ملکی «آسیب‌پذیر» در ادارات دولتی به استثنای وزارت صحت عامه، به مدت دو هفته رخصت شدند. این رخصتی شامل افراد در رده‌های سنی ۵۵ و بالاتر از آن، کارکنان مصاب به امراض مزمن (شکر، قلبی و سرطان) و کارکنان زن که باردار (حمل ۴ ماه و بالاتر از آن) می‌شود. این افراد وظایف خود را از خانه انجام می‌دهند. اما کارکنان که دارای صلاحیت¬‌های امضاء هستند، حضور آنها در اداره حتمی است. بقیه کارکنان دولتی با رعایت تدابیر بهداشتی وظایف خود را از دفتر پیش می‌برند. 

پیش‎تر از این، وزارت تحصیلات عالی اعلام کرد که از هشتم ماه جاری تمام مکاتب، مدارس، کورس‌های آموزشی و مؤسسات نیمه عالی تحصیلی دولتی و خصوصی در 16 ولایت به مدت ۲ هفته تعطیل هستند. 

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دانلود قالبطراحی سایتطراحی سایتسایت ایران
دانلود قالبطراحی سایتطراحی سایتسایت ایران