طالبان:تخریب مجسمه استاد مزاری کار ما نیست. باشندگان بامیان: «عاملان شناسایی شوند»

توسط مسعود اختیاری 27 مرداد, 1400 1028 0

مسئولان در اداره محلی طالبان ولایت بامیان می‌گویند که تخریب مجسمه استاد مزاری در سه‌راهی موسوم به «چوک بابه» شهر بامیان کار افراد آنها نیست. 

مولوی صدیق‌الله شاهین مسافر، مسوول نظامی طالبان برای بامیان صبح روز چهارشنبه، بیست‌وهفتم اسد به رادیو نسیم گفت که او با آگاهی از این موضوع برای بررسی به ساحه رفت و تحقیق آنها برای شناسایی عاملین این قضیه جریان دارد. 

آقای مسافر گفت: «با همین‌گونه قضایا می‌خواهند مسئولین و افراد امارات اسلامی را بدنام کنند. در چند قضیه دیگر نیز این افراد خود را اعضای امارت اسلامی معرفی کردند، لیکن نیستند. ما که تحقیق می‌کنیم این افراد اوباش یا استفاده‌جو هستند.»

آقای مسافر افزود که طبق اصول امارت اسلامی با کسانی که پشت این قضیه باشند برخورد خواهد شد.

با این حال، کاربران صفحات مجازی و باشندگان بامیان با تخریب شدن مجسمه شهید وحدت ملی واکنش تندی نشان دادند و خواهان شناسایی عاملان و برخورد با آنها اند.

سلیمان احمدی، در صفحه‌ی فیسبوکش نوشت که «رهبر شهید مزاری بزرگ، یک ارزش بی‌بدیل و همیشه ماندگار برای چندین میلیون انسان است. با تخریب تندیس آن رهبر فرزانه، نه تنها چیزی ازین ارزش تاریخی کاسته نخواهد شد، بلکه محبوبیت آن بزرگ‌مرد، بیشتر از پیش خواهد شد. آقای احمدی افزود که «طالبان و یا گروهک‌های فرصت طلب دیگر، باید بدانند که این کار شان هرگز فراموش نخواهد شد. زمان در گذر است و قدرت‌ها همیشه متزلزل و رفتنی.»

محمدحسین شهامت، یکی از شهروندان بامیان که صبح امروز با شمار دیگر در «چوک بابه مزاری» تجمع کرده بودند نیز می‌گوید که به شدت از این «عمل فجیع» ناراحت هستند. او گفت که گردهم آمده‌اند تا امارت اسلامی عاملان این قضیه را شناسایی و مجازات کنند. به باور آقای شهامت، این عمل «کار دشمنانی است که می‌خواهند میان مردم تفرقه را بیشتر کنند.»

حوالی ساعت هشت شب گذشته، بیست‌و ششم اسد افراد ناشناس مجسمه عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی را انفجار دادند. 

ولایت بامیان از روز یکشنبه، ۲۴ اسد به گونه کامل زیر کنترل طالبان قرار دارد. 

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آخرین ویرایش در یکشنبه, 07 شهریور 1400 13:18
دانلود قالبطراحی سایتطراحی سایتسایت ایران
دانلود قالبطراحی سایتطراحی سایتسایت ایران