چاپ کردن این صفحه

برگزاری مسابقات دوش و پرتاب سنگ میان ورزشکاران در دایکندی

توسط سلطان علی جوادی 21 مهر, 1401 571 0

فدراسیون اتلتیک ولایت دایکندی در هماهنگی و همکاری با آمریت تربیت بدنی و ورزش و مدیریت عمومی تربیت بدنی ریاست معارف این ولایت مسابقات «دوش وپرتاب سنگ» را میان شماری دانش‏آموزان مکاتب و ورزشکاران برگزار نمود.

این مسابقات روز(چهارشنبه، 20 میزان) در استدیوم ورزشی ولایت دایکندی برگزار شد.

علی محمدمحمدی نماینده فدراسیون اتلتیک ولایت دایکندی گفت، این مسابقات در دو بخش جداگانه میان جوانان و برزگ سالان برگزارشده و 6 تن از چهره های برتری این مسابقات جهت اشتراک در مسابقات تیم ملی به ولایت هرات فرستاده خواهد شد.

محمدی افزود، ورزشکاران دوش در فاصله‏های  200 متر، 500 متر، 400 متر و 3 هزار متر باهم به رقابت پرداخته و این مصافات را پیمودند.

محمدی علاوه نمود، در بخش(پرتاپ سنگ) 18 ورزشکار اشتراک ورزیده بودند که عبدالرحمن از ولسوالی کیتی مقام نخست را بدست آورد.

از سوی دیگر، علی عباس رضایی مدیر تربیت بدنی ریاست معارف دایکندی گفت، در این مسابقات 156 ورزشکار به شمول 134 دانش آموز مکاتب ولسوالی های شهرستان، نیلی و پاتو اشتراک ورزیده بودند.

به گفته وی، نصرالله ولد امیر از مکتب زوجوک در مصافت 200 متر، محمد ولد علی‏اکبر از لیسه لزیر در فاصله 1500 متر، یاسین فرزندغلام‏حسین در فاصله 400 متر و اسدالله ولد محمدحسین در مصافت 3 هزار متر مقام‏های نخست را بدست آوردند.

در همین حال، اشتراک کنندگان این مسابقات برگزاری مسابقات ورزشی را در راستایی ایجاد انگیزه میان جوانان، کاهش افسردگی، جلوگیری از اعتیاد و همبستگی اجتماعی مهم بیان نمودند.

این ورزشکاران از نبود امکانات و حمایت دولت شکایت داشته و نهادهیا مسئول را به بی توجهی متهم کردند. انان افزودند، در شرایط کنونی ورزش تنها راه برای ایجاد خوشحالی میان مردم اند و باید مورد توجه قرارگیرد.

 

 

 

 

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دانلود قالبطراحی سایتطراحی سایتسایت ایران